بایگانی‌ها

دسته‌ها

نخستین همایش ارتقاء مواد اولیه، تجهیزات و دانش در صنعت آبکاری

نخستین همایش ارتقاء مواد اولیه، تجهیزات و دانش در صنعت آبکاری و تصفیه پساب، توسط شرکت نیکل گستر و نمایندگان شرکت‌های آلمانی و سوئیسی در روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه 1394 در سالن زرین هتل پارسیان آزادی با حضور بیش از 200 نفر از مهندسین، متخصصین و کارشناسان صنعت آبکاری برگزار گردید.

در ابتدای همایش، آقای Holder به‌عنوان نماینده شرکت WET ایراد سخنرانی کرد. ایشان ضمن خیرمقدم به حضار و نماینده سفارت آلمان و دیگران، به معرفی گروه WET، توانایی‌های این گروه، زیرمجموعه‌های این شرکت و کارها و اهدافی که در ایران مدنظر دارد انجام دهد، پراخت. شرکت WET در همه زمینه‌های مرتبط با آب و هوا، محیط زیست و تکنیک‌ها تماماً فعالیت می‌کند و نقش اصلی در سیستم طراحی و اجرای سیستم‌های تصفیه آب و مواد پساب دارد.

سپس آقای مهندی یاسر قدردان (مدیرعامل شرکت نیکل گستر) ضمن خیر مقدم به همه کسانی که به همایش تشریف آورده بودند، با بیان این‌که شرکت نیکل گستر تقریباً نسبت به شرکت‌های فعال در این حوزه، شرکت جدیدتری است، به‌معرفی شرکت در این سمینار پرداخته و موارد دیگر را به سمینارهای آینده موکول نمود.

ایشان در معرفی شرکت نیکل گستر، بیان داشت که شرکت ماحصل دانش و تجربه و برگرفته از  کادری تحصیل کرده و مجرب است. اکثر پرسنل شرکت تماماً پیش از تاسیس شرکت تجربیات خوبی در صنعت آبکاری چه در ایران و چه در خارج از کشور داشته‌اند.

اهداف نیکل گستر را در ابتدای تاسیس، تامین کلیه ملزومات مرتبط با صنایع آبکاری در بهترین انواع ممکن، حل مشکلات موجود در بازار فروش مواد اولیه و ایجاد فضای مناسب علمی و پژوهشی جهت رفع مشکلات مرتبط با پوشش‌ها دانست.

ایشان در بیان ماموریت شرکت نیکل گستر افزود: ماموریت شرکت ارائه مواد اولیه تجهیزات و دانش در صنایع آبکاری، پرداخت‌کاری و پساب به‌شکل وسیع از محصولات و خدماتی است که یک مجموعه می‌تواند ارائه نماید است. شعار شرکت “تامین یا ارائه الف تا ی در صنایع آبکاری، پرداختکاری و تصفیه پساب” است.

در ادامه ایشان به معرفی زیر مجموعه‌های شرکت نیکل گستر پرداخت. دفتر مرکزی شرکت در میدان رسالت تهران قراردارد. در دفتر مرکزی واحدهای مختلفی از جمله آزمایشگاه مرکزی بسیار قوی فعال است. زیر مجموعه اول، تیم بازرگانی بسیار پویا و دینامیک شرکت است که در کنار پرسنل بسیار خوب، آموزش دیده و مجرب در تمام واحدها موجب ارتقاء شرکت شده‌اند. زیر مجموعه‌های بعدی، مجموعه تولید و انبار مرکزی است که در کیلومتر 7 جاده خاوران قرار دارد که در واقع واحد تولید مواد شیمیایی و انبار مرکزی کالاهای وارداتی نیز در آن‌جاست و این امکان فراهم شده که از درب انبار هم بتوانیم کالا را به مشتری تحویل دهیم، صنایع پوششی زرآبان واحد دیگری است که خدمات نیکل- کرم ارائه می‌کند و بخشی که برای شرکت از اهمیت بالاتری برخوردار است پایلوت آزمایشگاهی نیکل- کرم است. محصولاتی که وارد می‌شوند در مجموعه زرآبان، پیش از فروش و ارائه به‌بازار در اشل صنعتی تست می‌گردد. مجموعه دیگر صنایع پوششی دلتا گالوان است که خدمات آبکاری گالوانیزه الکتریکی، کروماته و فسفاته در این پایلوت انجام می‌پذیرد.

و در انتها گروه صنعتی پیرامید که در واقع واحد تولید و آهنگری شرکت در آن مستقر است. این واحد در دو بخش  یعنی واحد تولید و آهنگری (که محصولات فلزی و بعضی تجهیزات آبکاری در آن‌جا ساخته می‌شود) و واحد پوشش‌کاری (که اصل فعالیتش الکتروفورتیک و رنگ‌های الکترواستاتیک) است، به ارائه خدمت می‌پردازد.

در بیان واردات، ایشان فعالیت نیکل گستر را در ابتدا با واردات نمک‌های پایه، مواد خشک و آندها در مرغوب‌ترین انواع موجود در بازار جهانی شرح داد. در ادامه تولید افزودنی‌ها با دانش موجود و واردات مواد اولیه مورد نیاز آن با دانش موجود جهت تولید مدنظر قرار گرفت. در همین راستا، با چند شرکتی که در بازار ایران فعالیت داشتند کار را شروع و مذاکراتی به‌طور هم‌زمان جهت دریافت نمایندگی از مطرح‌ترین شرکت‌هایی که در بازار جهانی در بخش صنایع آبکاری فعالیت داشتند نیز تلاش شد. لازم به‌ذکر است، واردات نمک‌ها و آندها همچنان در مجموعه نیکل گستر ادامه دارد. تولید انواع افزودنی‌های آبکاری نمک‌های آماده مصرف، چربی‌گیر، فسفانه و فروکلین تحت برند نیکل گستر با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌شود.

در بحث دریافت نمایندگی نیز افزود، اولین نمایندگی که موفق به دریافتش شدیم، نمایندگی از شرکت Galvano Mondo ترکیه در دو بخش افزودنی‌های انواع پروسه‌های آبکاری، مواد و تجهیزات پروسه‌های الکتروفورتیک و طراحی و ساخت خطوط آبکاری بود که همچنان نیز ادامه دارد و به‌دلیل ارتباط بسیار خوب با آلمان، افزودنی‌ها با حجم انبوه در حال وارد شدن است.

بعد از این مجموعه با شرکت HSO آلمان که یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان افزودنی‌های انواع پروسه‌های آبکاری است و حدود 80 سال قدمت دارد وارد همکاری شدیم. این شرکت در سرتاسر دنیا نمایندگی دارد و جای این شرکت در صنایع آبکاری ایران خالی بود. در حال حاضر کار واردات کلیه محصولات که در لیست شرکت HSO قرار دارد با بالاترین کیفیت در شرکت نیکل گستر در حداقل زمان فراهم شده است.

از طریق مجموعه HSO به مجموعه شرکت‌های WET آلمان آشنا شده که موجب افتخار است که در بخش مدیران عامل این مجموعه آقای مهندس مسعود نظار از ایران حضور دارند و آقای Holder که موجبات ارتقاء همکاری را فراهم نموده‌اند.

همان‌طور که آقای Holder در ابتدای همایش توضیح داد، مجموعه شرکت‌های WETدربرگیرنده چندین شرکت است و این تعداد رو به‌افزایش است …

مرجع سایت پوشش های  سطحی  

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس